فواید درج برند در یک دایرکتوری – چرا باید کسب و کار خود را در دایرکتوری مشاغل ثبت کنیم؟

فواید درج برند در یک دایرکتوری – چرا باید کسب و کار خود را در دایرکتوری مشاغل ثبت کنیم؟

فواید درج برند در یک دایرکتوری مشاغل : شاید بپرسید که چرا باید برای تبلیغات یا درج برند خود در یک دایرکتوری هزینه کنید ؟ یا همیشه این سوال برای شما بوده که این کار چه فوایدی دارد ؟ یا شاید حتی تصمیم به رونق دادن به کسب و کار خود گرفته اید ، و یکی از راهکار هایی که با آن آشنایی نداشته اید دایرکتوری ها بوده اند. ما در این مقاله تلاش میکنیم که ابهام ها و سوالات شما در خصوص دایرکتوری ها را برطرف کنیم و فواید این کار را به شما ارائه دهیم.

 

بانک اطلاعاتی یا دایرکتوری چیست ؟

دایرکتوری یا بانک اطلاعاتی یک سایت یا پایگاه داده است ، که در آن اطلاعات  به صورت لیست مرتب و مربوط به کاربران ارائه میشود. برای مثال یک دایرکتوری مشاغل ، لیستی از مشاغل و کسب و کار های آن مشاغل را ارائه میدهد. یا مثال دیگر ، دایرکتوری شرکت های صادراتی واقع در قزوین ، لیست شرکت های صادراتی واقع در قزوین را ارائه میدهد.

 

5 فایده درج برند در دایرکتوری ها

5- بازدید هدفمند و بیشتر

به طور خلاصه هرچه گسترده تر و بزرگ تر باشید ، بیشتر دیده میشوید. اگر شما صرفا با تکیه بر سایت خودتان ، حتی اگر سئوی قوی داشته باشد ، بخواهید کسب و کار خود را ادامه بدهید ، موفقیت کمتری نسبت به زمانی که هم تبلیغات مناسب داشته باشید ، هم در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید ، هم سئوی خوبی داشته باشید و هم در یک دایرکتوری ثبت نام کنید ، خواهید داشت.

درج برند در دایرکتوری جامع مربوط میتواند به خوبی بازدید سایت شما را بسیار بیشتر کند. چرا که زمانی که کاربری به یک دایرکتوری رجوع میکند ، هدف این را دارد که کسب و کاری نظیر شما را پیدا و انتخاب کند. معمولا کسب و کار هایی که در لیست بالا تر از دیگران باشند شانس انتخاب بیشتری دارند.

4- حرفه ای تر دیده شدن

زمانی که نام برند شما ، در تمامی یا اکثر لیست های معرفی مشاغل مربوط به کسب و کار شما درج شود ، باعث میشود به نظر مشتریان و کاربران حرفه ای و بزرگ به نظر برسید. چرا که در تمام لیست های معرفی این سبک کسب و کار ها ، کسی شما را از قلم ننداخته است.

 

 

فواید درج برند در یک دایرکتوری - چرا باید کسب و کار خود را در دایرکتوری مشاغل ثبت کنیم؟

3- یافتن مشتریان و همکاران جدید

مخصوصا برای شرکت های B2B یکی از بهترین راه حل ها برای پیدا کردن همکار یا شرکت مشتری ، همین دایرکتوری ها هست. اصوالا شرکت ها راه تماس یا راه حل آشنایی با یکدیگر را در کاوش در دایرکتوری های مربوطه و بررسی سابقه ی شرکت ها می بینند.

2- تبلیغات ارزان تر ولی بهتر (هدفمند تر)

در این قضیه بگذارید مقایسه ای انجام دهیم. سایت A یک سایت بسیار پربازدید در خصوص معرفی فیلم و سریال و نقد سینما است. و سایت B یک دایرکتوری در خصوص فروشندگان قطعات صنعتی است. سایت A معمولا ده ها و شاید صد ها برابر دایرکتوری B بازدید دارد. حال اگر شما یک فروشنده قطعات صنعتی باشید ، اگر نام برند خود را در دایرکتوری B ثبت کنید ، بسیار موفق تر از این خواهید بود که یک تبلیغ بسیار چشمگیر و بزرگ در سایت A درج کنید.

اما چرا ؟ افرادی که وارد سایت A می شوند ، عباراتی نظیر “نقد فیلم های خسرو شکیبایی ” یا “بهترین سریال سال 1395” را جست و جو میکنند. یعنی افرادی سینمایی یا اهل فیلم هستند و از طریق آن وارد سایت می شوند. افرادی که وارد دایرکتوری B  میشوند ، عباراتی نظیر “معرفی تولید کنندگان قطعات صنعتی” یا “بهترین شرکت های فروش قطعات صنعتی” را جست و جو میکنند و احتمالا سرمایه گذاران ، یا کارخانه ها و خریداران قطعات صنعتی هستند. در نتیجه کاربران دایرکتوری B احتمال بیشتری دارد که از شما خریدی بکنند تا کاربران سایت A.

1- معرفی با جزئیات و راه های ارتباطی

از دیگر فواید دایرکتوری ها این است که این امکان را به شما میدهد که کلیدی ترین نکات در معرفی برند خود را ارائه دهید ، و چندین راه ارتباطی در اختیار مشتریان بگذارید ، امری که کمتر در دیگر انواع تبلیغات امکانپذیر است.

 

فواید درج برند در یک دایرکتوری - چرا باید کسب و کار خود را در دایرکتوری مشاغل ثبت کنیم؟

چرا دایرکتوری ویترین میتواند بسیار بهتر از دیگر دایرکتوری ها عمل کند ؟

در مورد اول ، با ارائه پلن هایی نظیر پلن تابلو ویترین ، شما میتوانید به راحتی جایگاه خود را در هر صفحه دایرکتوری مد نظرتان در سه رتبه ی اول قرار دهید. این باعث میشود که همان طور که در بالا ذکر شد ، شانس بیشتری در دیده شدن داشته باشید.

در مورد دوم ، اکثریت دایرکتوری های اینترنتی بسیار شلوغ و سرسام آور هستند. اما دریافت اجاره بها و دسته دسته کردن و تهیه چندین صفحه دایرکتوری مختلف ، این امکان را ایجاد کرده است که دایرکتوری های ما ، بسیار خلوت تر از دیگر دایرکتوری ها باشند و این نیز شانس دیده شدن کسب و کار شما را بیشتر میکند.

در مورد سوم این که بر خلاف بسیاری از دایرکتوری ها تیم سئوی (استاندارد کردن صفحات اینترنتی برای نمایش بیشتر در موتور های جست و جوی گوگل و دیگر جست و جوگر ها) وبسایت مجله اینترنتی ایرابرود ، هر روزه صفحات را بهینه میکند تا در نتایج جست و جو ، بیشتر دیده شوید.

و در آخر این که با ارائه پلن دکان ، میتوانید صفحه ای اختصاصی داشته باشید ، که در آن با جست و جوی جزئیاتی نظیر موقعیت جغرافیایی ، دسته بندی شغل و نام برند ، به راحتی در جست و جوی گوگل و جست و جوی درون خود سایت ما پیدا شوید.

 

ثبت برند در دایرکتوری ها و معرفی پلن های ویترین

 

Leave a Reply